Data-analyse

Iedereen wil wel met een glazen bol in de toekomst kunnen kijken. Het zou uw werk ook veel makkelijker maken, u kunt eenvoudig voorspellen wat het rendement is van uw marketingacties. Helaas is dat een utopie, maar door data-analyses toe te passen komt u in de buurt. Bij data-analyse gebruikt u namelijk feiten uit het verleden om beslissingen voor de toekomst te nemen. Die beslissingen zijn ook nog eens goed te onderbouwen, zodat u zaken sneller gedaan krijgt.

Maar om data te analyseren, moet u natuurlijk wel data hebben of verzamelen, om die daarna te kunnen ordenen, te bundelen en tot slot uit te kunnen lezen en te interpreteren. Daar heeft u hulp voor in de vorm van Excel en speciale dataprogramma’s, zoals R. Dat programma helpt u om gegevens te vertalen naar een concrete uitkomst: zoals de invloed van het weer op uw verkoopcijfers. In dit themadossier leest u niet alleen over het belang van data, maar krijgt u meerdere voorbeelden en opdrachten om data te analyseren in Excel en R.

49,00

Los exemplaar49,00

Los exemplaar